Lördagsmys

Vi har haft en total slappardag. Vi skulle städat, men det blev liksom aldrig av. Istället blev det slösurfande, TV-spel och allmänt ta-det-lugnt-beteende. Det enda som stod på agendan var middag ute.

När jag slutade på mitt jobb i december 2011 fick jag en Smartbox av mina kollegor – en middag för två. Vi har tänkt utnyttja den hur många gånger som helst, men det har inte blivit av förrän nu.

Bildens källa.

Idag fick vi i alla fall tummen ur och bokade bord på Pong. Hur mysigt som helst! Boxen gav oss rätt att testa deras buffé med thailändska, kinesiska och japanska inslag. Fantastiskt gott (fast man alltid äter för mycket på bufféer!). Fräscha woker, grytor och dumplings. Och för att inte tala om sushi och glass. Inte samtidigt då, men nom nom!

Bildens källa.

Imorgon blir det till att laga ”vanlig” mat igen, såhär en vecka före lön. Det börjar så smått eka i plånboken, så nu är det back to basics som gäller igen. Annars ser jag fram emot träning, hockey och lunch hos C imorgon. Det kommer bli en kanondag!

 

5 reaktioner på ”Lördagsmys

Kommentera

