Motion och belöning

Kände inte riktigt för att dra till gymmet idag igen, så jag bestämde mig för att gå en del av sträckan hem. Det var nog minst ett år sedan jag gick sträckan, men det var inte så här mycket snö senast minns jag.

20130122-202436.jpg

Känns helt okej med en tid under en timma, framför allt med tanke på hur dålig gångvägen var på vissa ställen! Och kallt var det också. Brr.

Jag hade egentligen tänkt skriva om en laxwok jag gjorde till middag, men ärligt talat blev den inte så bra, så jag ställde mig att baka istället. Jag vet, kanske inte det smartaste om man vill minska på frestningar hemma, men wtf… Jag hade lust!

chokladbröd

Det blev chokladsnittar helt enkelt. Jag använda mig av det här receptet, och det blev väldigt bra. Fast det är klart, de kommer aldrig bli så bra som  de som min mormor brukade baka. Jag avslutar således min kväll med en kopp kaffe och småkakor. Trevlig kväll!

7 reaktioner på ”Motion och belöning

  1. Duktigt att inte strunta helt i motion:-) blev ju en lång promenad.
    Jag älskar såna kakor. Dom är en av dom få kakor som kan locka mig om jag har dom i frysen, haha.
    Även om man kanske inte borde baka när man ska hålla sig ifrån sånt och gå ner i vikt, så måste man ju få göra det om det är nåt man gillar och mår bra av. Man kan ju lära sig att inte äta av det eller bara äta en kaka:-)
    Ha det bra.
    Kram

Kommentera

