Ge mig vår!

Plusgrader i huvudstaden idag, och det där härliga (?) slasket som uppstår. Fågelkvitter hörde jag på vägen till jobbet också, helt underbart! Nu fattas bara sol, vårblommor, värmande vindar och mer ljus på dygnet.

tulpaner

Hemma har vi gjort lite vårfint i samband med att vi möblerade om lite i söndags. Då var det årets första tulpaner som fick följa med hem. Och senare på eftermiddagen kom mannen hem med en vit ros. Jag fullkomligt älskar vita blommor! Dock var den i plast, men vad gör det? Då vissnar den ju aldrig!

Annars river vårlängtan i mig. Jag vill ge mig ut och springa, gå långa promenader med mjuka joggingskor på fötterna. Jag vill känna att dygnet inte tar slut kl fem när solen går ner, och jag vill ha mjukt blått vatten som kluckar mot en soldränkt strand.

strand

Bild från april 2012, utsikt från Kungsholmen mot Solna.

2 reaktioner på ”Ge mig vår!

Kommentera

