Gör om – gör rätt

Okej, så vi har alla perioder när vi mår sämre än normalt. Jag har varit (och kanske är) lite grann inne i en sådan period just nu. En del saker vet jag har hänt som påverkar mig negativt, men en del andra saker kom lite som en blixt från klar himmel. Oavsett orsak tappade jag fokus.

Tappat fokus innebär i det här fallet att jag tappade fokus på maten i första hand, och träningsmotivationen i andra hand. Jag har fortfarande tränat, men mycket mindre än normalt, och jag har ätit mer än normalt.

Bildens källa.

Nu räcker det. Jag mår inte bra av det här, alltså måste någonting ändras. Jag har alla verktyg, jag har alla förutsättningar. Now go do it.

Två fokusområden: mat och träning. Ny PT-tid på måndag, innan dess ska det tränas på lördag och söndag (hockey imorgon). Maten ska vara bra för mig. Jag vill må bra.

Jag vet att jag kan. Ingen mer negativ energi, nu är det slut på att lägga kraft och ork på både saker och människor som inte ger något positivt!

Och psst…

Kolla in det här!

20130131-200919.jpgKolla in reportaget om mig i veckans nummer av Hemmets Journal!

6 reaktioner på ”Gör om – gör rätt

  1. Vilka bra tankar du har!

    Vad roligt med reportaget i Hemmets journal! Modigt att du vågar ställa upp och inspirera andra i samma situation! 🙂

  2. Låter som om du är på väg tillbaka till det du mår bra av igen:)
    Vad kul att du är med i tidningen:)
    Nu kommer du att ge styrka och inspiration till många, många människor.
    Bra gjort!
    Kram

  3. Hej jag hitta dig via andra bloggare och har läst hit och har fått så mycket aha-upplevelser av det du skriver och det som stod i artikeln, saker jag känner igen mig i och som jag inte kunnat satt ord på för jag har nog inte vetat att det funnits ord för det.Glad att jag klicka in mig här stort tack att du skriver så öppet.Hoppas det är okej jag följer dig

Kommentera

