Ännu en

Ännu en omstart, ännu en nystart. Ibland undrar jag om det är värt att starta om hela tiden, att känna att man påbörjar något som man aldrig avslutar. Men egentligen, vad har jag för val? Man kan ju inte gå runt och må dåligt hela tiden.

Samma plan som senast, samma plan som alltid egentligen. Kaloriräkning (ät allt men inte alltid) och regelbunden träning (kondition och styrka).

Första dagen var igår och jag får säga att jag är rätt nöjd med resultatet:

– Frukost: filmjölk med musli
– Lunch: Risotto
– Mellanmål: Kaffe, en Riesen och en liten kaka
– Middag: Wokade grönsaker med ris och minivårrullar
– Kvällsmat: två skinkmackor

20130212-073535.jpg

9 reaktioner på ”Ännu en

  1. Fast jag ser det inte som att du börjar om hela tiden. Jag ser det som att du tillfälligt hamnar ”off track”, för du tar ju tag i det igen och igen sen. Och perioderna som är ”dåliga” är väl inte på långa vägar lika långa som de bra perioderna, när du sköter mat och träning? Ibland kommer helt enkelt livet emellan men tänk på vad du åstadkommit under de senaste åren, mentalt och viktmässigt. Du är ju på god väg och du KOMMER avsluta det! (Sen kan man ju diskutera just ordvalet ”avsluta”, en sund livsstil håller man väl förhoppningsvis på med tills man dör ;P)

    Men jag håller med om att det kan kännas segt och drygt att just börja hålla koll på kalorier och sånt igen, efter en tids uppehåll. Det tycker jag med. Har jättesvårt att börja räkna disciplinerat om jag väl fallit ”off track” en period. Men det är bara att kämpa på, vi kommer klara detta! Heja oss!

    Pepp-kram

Kommentera

