Ny trend?

På gott eller ont, jag funderar på om jag tagit ytterligare ett steg i rätt riktning när det gäller ett normalt förhållande till mat och träning. Det gäller det här med kaloriräkning kontra ”fridag”. En fridag skulle ju alltså vara dagar när jag inte räknar,  utan tillåter mig att äta vad jag än känner för, något som är oerhört läskigt när man haft en ätstörning som går ut på att trycka i sig så mycket som möjligt på kort tid…

Förra söndagen var en sådan dag. Jag åt vad jag kände för och det blev både chips och lite godis. Dagen därpå var det däremot back in business som vanligt, med både kaloriräkning och träning. Normalt sett när jag struntat i att räkna en dag brukar det krävas en fem-sex dagar till för att orka ta mig tillbaka igen.

Det var lite samma sak igår. Jag åt godis på jobbet och pizza när vi kom hem, och när jag vaknade idag kändes det både läskigt och lite konstigt. Skulle jag orka köra på som vanligt redan idag? Svar: ja! Vi tränade i morse och resten av dagen är planerad i form av intag.

träning annaJag vet att man egentligen inte kan se en trend efter bara två gånger, men man kan ju i alla fall observera förändringen. Det känns i alla fall positivt att inte tycka att ”allt går åt helvete” om jag slappnar av en dag.

 

4 reaktioner på ”Ny trend?

  1. Du är en stor inspiration..jag vet jag säger det jämt…men det ger mig energi att läsa din blogg, å så roligt att se dina framsteg…känner igen mig i det du skriver..jag är i en matsvacka nu när jag varit sjuk…tränar du ihop med din man? Eller med kompis eller hur tränar du? Tränar du bara med PT?

    • Tack, fina du!

      Vi tränar tillsammans ganska sällan egentligen, oftast kan vi köra tillsammans på helger eller så. Annars brukar han träna på morgonen och jag på kvällen. Jag kör 4-5 pass per vecka, varav ett har varit med PT. Efter han slutar blir det ju noll med PT. 😦

      Den senaste tiden när jag hamnat i svackor har jag försökt fokusera på känslan man får när man känner att kläderna sitter lösare eller man orkar tio minuter till på gymmet. Det brukar hjälpa till med motivationen.

      Stor kram!

Kommentera

