Siffror

Efter mannens födelsedagsfirande i början av februari kände jag att en liten omstart behövdes. Jag skrev om det här. Vad jag inte gjorde var att visa de mått jag tog.

Nu har jag tagit nya mått för att se om det blivit någon skillnad. De två veckor (lite drygt) som passerat har inte varit perfekta, men de har däremot varit hållbara.

Såhär ser i alla fall mina siffror ut nu. Först kommer startmåttet, sedan nuvarande mått och i parentesen har ni förändringen. Första mätning ägde rum 10/2 och andra mätning 25/2.

Vad, vänster: 47 cm –> 47 cm (0)
Lår, vänster: 72 cm –> 70,5 cm (-1,5)
Stuss: 126,5 cm –> 125 cm (-1,5)
Buk: 128 cm –> 125,5 cm (-2,5)
Mage: 112 cm –> 110 cm (-2)
Under byst: 108,5 cm –> 108 cm (-0,5)
Arm, vänster: 40 cm –> 39 cm (-1)
Hals: 39,5 cm –> 39,5 cm (0)
Handled, vänster: 18,5 cm –> 17,5 cm (-1)

Total måttförändring: -10 cm

Bildens källa.

(Och bonus – idag upptäckte jag att jag kan stå med raka ben, böja mig framåt och nå golvet med händerna, utan att böja benen!)

 

3 reaktioner på ”Siffror

Kommentera

