Var är min inspiration?

Okej, så inser man att det är dags att göra något åt maten igen, börja må bra igen. Problemet är bara att jag inte alls är lika inspirerad som tidigare, tvärt om. Plötsligt känns allt tungt, och jag känner hur rädslan för att bli ännu tjockare kommer smygandes igen. Jag pendlar fram och tillbaka i mina tankar och vet inte åt vilket håll jag ska vända mig.

 

Jag har gått igenom allt i mina tankar. Shakes, soppor, bars, viktväktarna, periodisk fasta, kaloriräkning… You name it. Jag är fortfarande lika vilsen. Det känns hopplöst, jag är utan inspiration och bara allmänt trött.

Jag vill tillbaka till den där härliga känslan när man får på sig byxorna man inte fick på sig för en månad sen, eller när man kan öka vikterna på träningen. Eller när någon kommenterar att man gått ner i vikt.

Antagligen är det bara att ha tålamod och fortsätta med det jag vet har fungerat tidigare. Så var ska jag hitta inspirationen?

3 reaktioner på ”Var är min inspiration?

  1. carusasviktblogg skriver:

    Vet att det är jättesvårt – själv varit där många gånger!

    Från en fd Viktväktare:

    Om du gör, så mår du o då vill du.
    Om du mår, då vill du o då gör du.
    Om du vill, då gör du o då mår du.

    Kloka ord! Det finns alltså tre olika sätt att ha motivation….
    För egen del så gällande spinningen så började jag med nr.1 = Jag gick varje vecka fast jag var omotiverad MEN märkte att jag mådde bra och till slut ville jag gå o spinna 😉

    Kämpa på, häng i – det blir bättre!!!

    Kram ♥

Kommentera

