En riktigt vänskapsdag

Igår drog jag med fina C ut på en tjejdag med shopping i Farsta. Jag behövde nya höstskor, och hon behövde göra sig av med lite TV-spel. Sagt och gjort, vi spenderade större delen av dagen med att gå runt i butiker, prova kläder och skor och mysa med kaffe. Som balsam för själen.

Jag fyndade en hel del, bland annat:

belle shoesDen här läckra stöveln från Belle Shoes.

Och två andra par läckra boots från Din Sko. En tröja från Gina Tricot, lite smink och påfyllning i matförrådet från Itrim.

Mest spännande var nog när jag och C tittade på jackor på Lindex, och jag provar följande jacka i strl L (som är mindre än jag brukar ha):

jacka

 

Den sitter som ett smäck! Helt perfekt, i en storlek mindre än jag brukar ha! Det låter säkert jättefånigt att man kan bli så glad över något som att få på sig en jacka, framför allt när jag går på Itrim, men det är så stort för mig. Så stort.

Jag köpte den inte av tre anledningar: 1. Jag har precis beställt en ny kappa, eftersom min gamla är för stor. 2. Undrar om den inte kommer hinna bli för stor innan jag behöver en ordentlig vinterjacka och 3. Jag tyckte den var rätt dyr.

Men glädjen. Den. Det var riktigt fint. 🙂

 

2 reaktioner på ”En riktigt vänskapsdag

  1. carusasviktblogg skriver:

    Såå härligt när man hittar kläder/skor som passar o ännu häftigare med sånt som är i mindre storlek 😉
    Har själv kikat lite på olika vinterjackor då min nuvarande är för stor, lutar åt en som kostar 799 kr, dyrt men den håller nog några år – om jag inte rasar i vikt 😉
    Snygg, går över rumpan o insydd i midjan…

    Kram ♥

Kommentera

