Dag 2: Bloggens namn

Det här är ju inte den första bloggen jag har, utan snarare den tredje. De första bloggarna hette uteslutande Becoming a butterfly och handlade uteslutande om att gå ner i vikt.

Den nuvarande bloggen handlar om så mycket mer, det vet ni ju. Och hur namnet kom till… Ja, det är egentligen inte mer än att jag ville ha ett roligt namn. Jag har alltid gillat ordet ”kalaspingla”, men det var ju inte så svårt att gissa att det var upptaget.

Kanske var jag trött, kanske hade jag för mycket socker i systemet, men plötsligt fanns namnet där: Kanelpinglan. Och det kändes helt rätt.

En reaktion på ”Dag 2: Bloggens namn

Kommentera

