En kall tjej från Norden

Jag beskrev mig själv sådär ganska nyligen: ”en kall tjej från Norden”. Vi pratade om känslor, och jag ville kanske inte riktigt erkänna att jag nog visst känner saker (vem gör inte det?), kanske till och med starkare än vad jag har lust att erkänna för mig själv.

Saken är den att känslor är skrämmande. Känslor kan få den mest logiska människa att agera irrationellt och ja, känslomässigt. Logiken flyger ut genom fönstret och saker förstoras upp i det oändliga.

Källa.

Trots det är det just nu väldigt skönt att känna. Det är leenden, en försiktig fjäril i magtrakten som då och då sprider sina vingar, och trots att det är mörkt och vinter känns det lite grann som en sol. Det är den kalla nordiska tjejen i mig som ändå försöker mana mig att vara försiktig. Jag vet ju hur illa det kan gå.

Men… jag ju precis hur illa det inte kan gå också.

En reaktion på ”En kall tjej från Norden

Kommentera

