6: Favoritfilm och varför

Jag tycker om film och tittar väldigt mycket på film. Trots det finns det en film som slår alla andra, som jag kan se om och om igen. (Okej, det kanske är delat mellan den och Star Wars, men nu valde jag att skriva om den här istället.)

Min absoluta favoritfilm är The Holiday.

Det är någonting med kemin mellan skådespelarna som jag faller för varje gång, plus att igenkänningsfaktorn blivit skyhög på sista tiden. Jag tror att jag identifierar mig med Iris, och det hon går igenom. Sedan lockas jag förstås av tanken på den stora kärleken, även om det inte är sockersött och problemfritt hela tiden.

Det är helt klart en feelgood-film som är värd att se såhär vid julen!

Kommentera

