9: Hemlig dröm

När jag var liten spelade jag piano. Eller spelade och spelade, jag kunde några olika enklare melodier. Problemet var att jag inte var speciellt intresserad av att lägga ner den tid som krävdes. Jag gjorde mina läxor, men jag la inte den där extra tiden som krävs för att utvecklas snabbare.

Nu när jag blivit äldre är det lite av en sorg att inte kunna spela något instrument. Såhär i efterhand undrar jag om inte gitarr kanske skulle passat mig bättre, men sånt är livet.

3 reaktioner på ”9: Hemlig dröm

  1. Det är aldrig försent att ändra sig, jag ”valde” också piano, mest för att det fanns ett svart piano med tangenter av elfenben hemmavid. i början av dåvarande högstadiet lade jag ner detta projekt. Mot slutet av 70-talet tog jag upp detta med musik igen, men då blev det gitarr.

Kommentera

