10 – Mitt bästa viktminskningtips

Alltså, egentligen är det ju ingen match att gå ner i vikt. Bara sluta ät tillräckligt länge och upplev hur vikten bara rinner av. MEN, det är ju knappast så enkelt, eller snarare önskvärt, eller hur? Det handlar ju om att tappa fett, inte muskler och att faktiskt BEHÅLLA sin viktminskning. Hälsa, snarare än bantning.

Så, mitt bästa tips är egentligen väldigt enkelt. Gör det som passar dig. Vill du köra snabb minskning med soppor – go for it! Vill du träna som en galning och äta som du gjort innan – helt okej. Huvudsaken är att det passar dig och din livsstil.

Jag gör inga som helst anspråk på att veta vad som är rätt, eller vad som är hälsosamt. Jag vet bara att det enda som fungerat för mig i relation till faktiskt minskad vikt, välmående och en livsstil jag skulle kunna leva med, är gör av med mer kalorier än du stoppar i det. Det i kombination med träning (för min del helst styrketräning och jogging) och bra val när det gäller mat (för vem mår egentligen bra av godis?) visade sig vara ett vinnande koncept för mig.

hämtaKälla.

Så varför slutade jag? Förutom vissa förändringar i min livssituation hände ju det som brukar hända efter ett tag. Man hamnar på en platå, man tycker det går för långsamt, och vips så har man hamnat i bantningshetsen igen. Har man då dessutom haft en ätstörning som jag har, ja då är det i princip livsfarligt att hamna där.

Det är ju inte så himla svårt eller hur? Gör det som fungerar för dig…

 

Kommentera

