15 – Skänka pengar

Frågan handlar egentligen om huruvida jag ger pengar till tiggare eller inte, och sedan en motivering varför eller varför inte. En ganska laddad fråga egentligen. Men nej, jag skänker sällan pengar. Det händer att jag köper Situation Sthlm, och dessutom är jag pandafadder hos WWF.

För min egen del känner jag att jag måste välja något att stödja varje år. Jag gör hellre så och sedan byter vid årsskiftet. På så sätt kan jag stötta många organisationer under många år istället för lite här och lite där. Det finns självklart massor av andra sätt att göra, men nej, för egen del skänker jag inte pengar till tiggare.

wwf panda

 

 

3 reaktioner på ”15 – Skänka pengar

  1. Oj, vad mycket du har tagit dig igenom. Starkt. Livet har verkligen sina vändningar.. minst sagt. Man måste ge sig tid att sörja det som inte blev som man hade tänkt sig, oavsett vad det är.. då tror jag att man är starkare att gå vidare och ta sig an livet igen

Kommentera

