Gör om – gör rätt

Jag tror att det har gått tillräckligt långt nu. Ni vet, när man kommer till den där gränsen när man inser att man måste ändra sig, att det inte går att leva som man gjort längre. Dit har jag kommit. Igen. För femtielfte gången. Men skam den som ger sig.

Det har hänt så mycket den senaste tiden (känns som alla mina inlägg handlar om hur mycket som hänt sedan jag skrev senast), men det blir väl så. Utan att gå igenom allt så är det främst två saker som fått mig att reagera: antalet migränanfall har ökat och jag tappar hår. Slutsats: ändra!

Åtgärder för detta då? Jo, till att börja med handlar det om att sova ordentligt, vilket jag inte gjort på länge. Regelbundenhet är nog nyckeln här. Det, och regelbundna måltider. Hemlagade. Punkt.

Träningen blir som den blir, men en sak i taget. Först vill jag se till att behålla det lilla hår jag har. 😛

 

2 reaktioner på ”Gör om – gör rätt

  1. Åh känner verkligen med dig. Jag går med dig på den vägen och kosten är som du skriver AO för ett kvalitativt hår. Som med det mesta kan kosten läka eller lindra symtom på dålig hälsa.

    Kul och se att du skriver, saknar dina rader och hoppas på att få se dig mera. 🙂

Kommentera

