Att vilja och våga förändra sig

Jag funderar mycket på det här, att vilja ändra sig och att sedan våga det. Alla som någonsin medvetet förändrat sig vet hur svårt det är. Det är svårt att bryta vanor, svårt att förändra den bild man har av sig själv. Och det gäller inte bara utseende, det blir ju någonstans ännu värre när man försöker förändra hur man tänker och förhåller sig till saker.

Det känns som om jag håller på att upptäcka nya saker om mig själv, saker som jag kanske misstänkt innan, men som inte kommit till ytan förrän nu. Jag tror att det satte igång med uppbrottet förra året, en process som nu börjar ge frukt. Jag börjar inse inte bara vart jag är på väg, utan vart jag faktiskt vill vara på väg. Och mest av allt börjar jag inse att jag faktiskt själv vill förändra och bryta gamla mönster. Jag vill lägga min energi på det här.

i-cant-change-the-world-but-i-can-change-the-world-in-meKälla.

 

 

Kommentera

