Glädjen i köket

Jag älskar att laga mat och att baka. Framför allt att testa nya rätter och bakverk. Hittills i veckan har vi testat två, för oss, nya kreationer:

Igår gjorde jag tomattortano från Leilas bok One more slice. 

  
Det blev riktigt smaskigt. Ska dock nämnas att jag bytte oreganon mot basilika. Mums mums! Det här är ett perfekt picnicbröd.

Förra veckan surfade jag runt på Pinterest efter nya recept till köttfärs. Tacos, köttfärssås och köttbullar i all ära, men jag ville testa något nytt. Då hittade jag det här receptet

  
Så gott! Receptet är skrivet på engelska, men det är inte svårt att översätta. Jag som fullkomligt älskar teriyaki tyckte väldigt mycket om den här rätten. Rekommenderas varmt!

Kommentera

