En cm i taget

Jag var noga med att ta måtten på min kropp redan från början, jag ville dokumentera förändringen från start. Första mätningen skedde dagen för flytstart, den 18 oktober 2015.

Från början såg det ut såhär:
Vänster vad: 48 cm
Vänster lår: 71 cm
Stuss: 133 cm
Mage (över naveln): 127,5 cm
Brösten: 121,5 cm
Vänster överarm: 43 cm
Hals: 41 cm
Vikt: 124,4 kg

 

Idag, drygt 5,5 månader senare, ser måtten ut som följande:
Vänster vad: 43 cm (-5 cm)
Vänster lår: 62 cm (-9 cm)
Stuss: 117 cm (-16 cm)
Mage: 105 cm (-22,5 cm)
Brösten: 110 cm (-11,5 cm)
Vänster överarm: 36 cm (-7 cm)
Hals: 37 cm (-4 cm)
Vikt: 93,5 kg (-30,9 kg)

Jag tittar på måtten och slås av häpnad. Jag mäter mig i snitt en gång per månad och tycker alltid att jag gått ned så lite, men nu ser jag ju svart på vitt, hur mycket jag faktiskt tappat. Över 2 dm över magen! Helt sjukt!

Plötsligt ersätts ångesten med stolthet och glädje. Och man peppas att orka lite till.

Kommentera

