Det där med mellanmål

Mellanmål har ju blivit om än viktigare i mitt liv, nu efter operationen. Med den lilla mängd mat jag orkar en normal måltid så blir jag hungrig igen efter 1,5-2 timmar.

Problemet är att jag har svårt att variera mina livsmedel. Det tenderar att bli mackor, knäckebröd eller mer mackor. Tills jag hittade keso med tillbehör.

img_4353
Först testade jag Keso mellanmål med ananas och cashew, men den var så väldigt söt. God, visserligen, men den torkade frukten blev som godis. Inte helt lyckat för mig som vissa dagar redan kämpar mot chokladen.

img_4352
Ikväll testade jag Keso Protein Jordgubb. Otroligt mättande, och gott med de syrliga jordgubbsbitarna. Kan mycket väl tänka mig den här i fortsättningen också, i alla fall ett tag.

Vad äter ni till mellanmål?

Kommentera

