Hur gör du egentligen?

Jag har fått frågan flera gånger den senaste tiden. Hur gör jag egentligen för att gå ned så mycket i vikt? När jag sedan berättar att jag gjort en GBP i början av november förra året finns det de som nästan rynkar på näsan och säger ”jaha, ja det förklarar ju allt”.

Men vet du? Det förklarar inte alls allt. Ja, jag har genomgått en större operation för att få hjälp att gå ned i vikt och hålla den. Men jag har också tränat hårt och regelbundet sedan slutet av november i form av styrketräning, intervallöpning och diverse gruppklasser inklusive Bodycombat, Yoga och olika former av dans.

Jag har genomgått dumpningar som känts som om de skulle ta livet av mig, för att jag ätit för fort eller fel saker. Jag har haft dagar jag knappt inte fått i mig någon mat alls, när jag inte kunnat dricka ordentligt och dagar jag inte blir mätt vad jag än gör. Jag har kontrollerat vad jag äter, tar mina vitaminer och försöker göra vettiga mat- och träningsval.

Det är vad som förklarar allt. Jag har, precis som de flesta andra, lagt om min livsstil. Operationen är ett mäktigt verktyg som verkligen hjälpt mig på vägen, men våga inte ens antyda att allt annat jag gjort inte räknas.

1343781142495_8779487

Kommentera

