Smygande träningsvärk

Igår rivstartade jag min dag med ett pass Bodybalance på SATS. Det var ett tag sedan jag körde det passet nu, och tyvärr hade de hunnit byta program från det jag trivdes så bra med, till något som jag upplevde som betydligt svårare.

Det är fascinerande hur man kan träna så mycket som jag gör och ändå känna sig som en flodhäst på torra land under vissa träningspass. Det hjälpte väl i och för sig inte att vi bara var fyra deltagare på passet, och att jag var den som var absolut minst flexibel av alla. Nåväl, jag gjorde så gott jag kunde.

images

Annars älskar jag träningstypen. Vissa positioner känner jag mig riktigt stark i, och vissa är ju mer av en utmaning. Däremot blir jag ju inte så trött och svettig som jag blir av att löpträna eller styrketräna, och någonstans trodde jag att jag inte skulle känna av passet senare.

Haha, idag vaknade jag med både träningsvärk och stelhet. Men som PT-Mia säger, då har jag ju tagit ut mig och gjort något rätt!

Kommentera

