Välkommen juni!

Tänk att det redan är första juni. Hur fort har inte den här våren gått? Stockholm bjuder på varmt väder, sol och några små stackmoln här och där.

20120601-075802_524a9003e087c3434c832d05

När jag jobbade som lärare brukade maj och juni flyga förbi så man knappt hann reagera, och jag tänkte att det skulle bli annorlunda nu när jag har andra arbetsuppgifter. No such luck. I år har jag dessutom inte semester förrän i mitten av juli, men jag njuter så mycket jag kan av det fina vädret ändå!

En sak som jag funderat mycket på nu är det här med sommarkläder. Sommaren har alltid känts jobbig tidigare, jag ville inte ha några kläder som visade upp för mycket av kroppen. Jag är väl fortfarande inte helt bekväm med det, men nu känner jag mer att jag kan göra som jag vill. Problemet nu är att hitta kläder som jag tycker sitter snyggt. Om något har jag blivit ännu mer kritisk än tidigare…

Jag brukade köpa mycket kläder från Evans i England. Nu inser jag plötsligt att jag är för liten för deras kläder. Konstigt och lite sorgligt, jag har ju praktiskt taget levt i deras jeans i flera år!

Kommentera

