No thigh gap – no problem

no-thigh-gap-no-problem.jpg

Jag kommer troligen aldrig ha det omtalade glappet mellan låren, det som på senare år cirkulerat som något åtråvärt på olika bloggar på nätet. Så länge jag kan minnas har jag haft problem med friktion som blir till stora brännsår om jag går i kjol eller klänning, utan att ha cykelbyxor eller leggings under.

Det är spännande hur just en kroppslig sak kan vara målet för huruvida man anses smal eller inte, som i det här fallet, om man har glapp mellan låren eller inte. Jag diskuterade saken med en vän och vi kom båda fram till att för oss är den kroppsliga saken nyckelbenen. När man har väl synliga nyckelben har man uppnått definitionen ”smal”.

Jättekonstigt. Vad kommer det ifrån? När lär man sig som liten om de här idealen? Det verkar ju dessutom ändras mellan generationer, så vem sätter idealet?

Kommentera

