Baksidan med en GBP

Missförstå mig inte nu, jag är oerhört tacksam för möjligheten jag fått att göra operationen, och att den hjälpt mig gå ned 36 kg. Men ibland är det lite jobbigt, och det är vad det här inlägget kommer att handla om. Det betyder inte att jag ångrar operationen eller inte är tacksam för hjälpen jag fått!

Vitaminerna
Det är inget problem att äta vitaminer som sådana, men jag blir emellanåt illamående av blandningen, och får svårt att få i mig dem så tidigt på morgonen som jag borde.

Håravfall
Man (eller många i alla fall) tappar väldigt mycket hår. Det gör jag fortfarande, trots vitaminer, och det är väldigt tråkigt när man redan har tunt hår att det blir ännu tunnare.

Dumpning
De flesta av oss som gjort en GBP har upplevt hur det är när man äter för snabbt, för mycket socker eller inte tuggar tillräckligt. Jag får hjärtklappning, blir illamående, kallsvettas och blir trött. Det är riktigt obehagligt och verkligen ingenting man strävar efter att uppleva.

Mat som funkar
För mig är det så att det som fungerade att äta igår fungerar nödvändigtvis inte idag och vice versa. Det gör det väldigt svårt att avgöra vad man ska äta, och jag har fått höra att jag borde ha lärt mig vid det här laget vad som funkar och inte funkar. I wish. Vissa dagar funkar ingenting.

Kroppsuppfattningen
Man hinner sällan med att förstå vilken förändring man genomgår på kort tid, och som jag skrev igår hinner man inte alltid med att uppfatta hur kroppen förändras. Vissa dagar har jag svårt att se framstegen och ibland känner jag mig lika stor som förr.

Biverkningar
Jag har haft verklig tur, jag har inte upplevt några av de biverkningar som andra berättar om. Det kan handla om allt från laktos, gluten, tarmvred, gallsten (den hade jag redan opererat bort) och så vidare. Inget att leka med och jag hoppas jag får fortsätta vara fri från besvär.

Jag är trots allt väldigt, väldigt nöjd och tacksam, men ibland känns det nyttigt att komma ihåg även den andra sidan av myntet.

Kommentera

