Att gå vidare

Anna skillnadVisar lite på skillnaden mellan förr och nu. Bilden till vänster är tagen i mitten av december 2011 och bilden till höger är taget i början av februari 2013. Det skiljer ungefär 11 kg på bilderna, och galet många träningstimmar. På vänstra bilden är jag fixad av skolans make-upartist, vilket jag uppenbarligen inte är på högra bilden, hehe.

Jag vet inte, men i mina tankar är inte 11 kg jättemycket, i alla fall inte när man vet hur mycket till man har att gå ner. Vad som däremot känns helt fantastiskt är att jag på högra bilden har strl 48 på kavajen, medan klänningen till vänster är en Zizzi strl L (ca 50/52). Måtten har ändrats avsevärt på olika delar av min kropp och jag har börjat få konturer av muskler (hell yeah!). Små konturer, men konturer oavsett!

Sånt här peppar mig att fortsätta, att kämpa vidare. Mannen och jag körde träningspass tillsammans i tisdags med PT:n, en typ av cirkelträning som tog riktigt hårt. Men samtidigt som man ligger där på mattan och tänker att man ska dö för att det är så jobbigt, räcker det ofta med att tänka tillbaka till juli då vi började träna på gym. Jag orkar så mycket mer nu än jag gjorde då, då hade jag inte ens kunnat föreställa mig att jag skulle kunna göra de saker jag gör idag. Då känns det extra roligt att dra på sig träningskläder och köra ett pass till!